Ja seg, het is weer wat met essent. De overschakeling van mijn aardgas is probleemloos verlopen en zoals ik zelf had uitgerekend zijn ook de facturen veel lager dan bij electrabel. Tot zover dus een tevreden klant.
De overschakeling van elektriciteit is een ander verhaal. Eerst wou electrabel me niet laten gaan en na een nieuwe poging is dat dan toch in orde gekomen maar nu zijn die facturen van essent schandalig hoog (veel hoger dan bij electrabel en ook veel hoger dan ik uitgerekend had). Ik heb dan contact opgenomen met hun helpdesk en krijg dan dit, volgens mij toch wel onduidelijke antwoord:
Geachte mevrouw De Roy, Eerst en vooral willen wij u onze excuses aanbieden voor de vertraging van ons antwoord. Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u het volgende meedelen. De tarieven op onze website zijn niet van toepassing voor uw dossier. Uw facturen worden opgemaakt op basis van de tarieven die geldig waren bij het invullen van uw contract. Op de website worden 28,57% van uw dagverbruik berekend op basis van het nachttarief. Dit is omdat sinds 01/01/2007 het nachttarief van toepassing is tijdens het weekend.
Ik had hen gevraagd mij te verklaren waarom de berekening zoveel verschilde van die van hun website en ik moet zeggen dat het me nog altijd niet duidelijk is. Ik zal nog maar eens een poging doen om meer aan de weet te komen zeker (om te beginnen zouden ze me dan toch de geldende tarieven kunnen bezorgen. Is dat nu echt zoveel gevraagd?) Dus voor mijn elektriciteit ziet het ernaar uit dat het toch geen goede keuze geweest is... Hopelijk heb ik met de omschakeling van mijn ADSL meer geluk.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment